Accept af cookies fra bm.dk

Bm.dk benytter cookies til flere formål – fx til at forbedre brugernes oplevelse af hjemmesiden.

Folketinget har i dag vedtaget et lovforslag, der betyder, at al skriftlig kommunikation mellem Arbejdstilsynet og virksomheder skal foregå digitalt.

13. marts 2014
Foto: Colourbox.dk Foto: Colourbox.dk

Skriftlig kommunikation mellem Arbejdstilsynet og virksomheder om arbejdsmiljø skal fremover foregå digitalt. Det fremgår af et lovforslag, som Folketinget i dag, 13. marts 2014, har vedtaget.

Baggrunden for lovforslaget er regeringens målsætning om, at al kommunikation mellem borgere, virksomheder og det offentlige skal foregå digitalt inden udgangen af 2015.

Med lovforslaget bliver der i arbejdsmiljøloven indført en hjemmel til, at der kan stilles krav om, at skriftlig kommunikation mellem Arbejdstilsynet og virksomheder skal foregå digitalt.  Samme hjemmel indføres i lov om indretning m.m. af visse produkter.

Lovforslaget træder i kraft 1. april 2014.

Læs lovforslaget på Folketingets hjemmeside