Accept af cookies fra bm.dk

Bm.dk benytter cookies til flere formål – fx til at forbedre brugernes oplevelse af hjemmesiden.

Beskæftigelsesministeriets departement
Ansøgningsfrist 

Vil du være faglig ansvarlig for Beskæftigelsesministeriets nye udbudsfunktion? Brænder du for at skabe effektive indkøb i staten? Og kan du sætte en strategisk retning? Så har vi jobbet til dig.  
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  
I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  
 
Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner og får mærkbare konsekvenser for tusindvis af mennesker.  
 
Du kan læse mere om os på www.bm.dk.
 
Vær med i front indenfor udbud og indkøb i staten  
I Koncernstyring har vi ansvaret for, hvordan hele Beskæftigelsesministeriet anvender og håndterer indkøb og udbud af alt fra bygningsomkostninger til professionelle services. I ministeriet køber vi samlet ind for en halv milliard kr. om året. Vi vil være i front, når det gælder styring af offentlige midler. Det skal ske sideløbende med, at vi vil udvikle udbuds- og indkøbsområdet til et ledelsesværktøj, der frigør ressourcer til og skaber bedre understøttelse af kerneopgaverne.  
 
Vi vil derfor opbygge en udbudsfunktion for hele koncernen, hvor du bliver faglig ansvarlig. Du skal være med til at skabe et nyt udbudsteam bestående af i alt fire medarbejdere, som i et tæt samspil med ministeriets styrelser skal sikre, at vi køber økonomisk forsvarligt og effektivt ind.  
 
Som vores nye udbudskonsulent bliver dine primære opgaver at:  
  • have det faglige ansvar for udbudsfunktionen for hele ministeriet  
  • koordinere opgaverne i udbudsfunktionen og sikre et fagligt højt niveau i opgaveløsningen  
  • gennemføre indkøbsanalyser for at sikre strategiske og effektive indkøb  
  • gennemføre tiltag, der kan optimere og effektivisere indkøb på ministerområdet  
  • professionalisere brugen af eksterne konsulentydelser, blandt andet gennem udvikling af en klar strategi på området  
  • føre løbende tilsyn på området i hele ministeriet  
  • sikre at ministeriet gennemfører udbud af koncernfælles rammeaftaler  
  • udarbejde ledelsesinformation blandt andet i forhold til compliance på statslige og egne aftaler.
 
Bliv vores nye kollega  
Vi forestiller os, at du:  
  • er cand.merc.jur., cand.jur., cand.scient.pol., eller lignende  
  • har flere års erfaring med udbud og indkøb, så du kan din udbudsret og selvstændigt kan oversætte udbudsretlige principper til brugbare svar på konkrete spørgsmål  
  • har erfaring med interne og eksterne forhandlinger i forbindelse med udbud og enkeltstående indkøb  
  • har erfaring med sekretariatsbetjening og er god til at samarbejde og skabe relationer  
  • er analytisk stærk og kan tænke strategisk  
  • kan bevare overblikket og er i stand til at drive en proces fremad, hvor du skaber resultater af høj kvalitet med korte deadlines  
  • kan videreudvikle en indkøbspolitik samt forankre denne i organisationen.
 
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. december 2017.  
 
Du bliver ansat som konsulent efter overenskomsten for akademikere i staten.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Stine Sørensen på tlf.nr. 7220 5221 eller mail ssl@bm.dk.  
 
Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Julie Göte i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf. 7220 5139.  
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest søndag den 22. oktober 2017.  
 
Vi forventer at gennemføre 1. samtaler onsdag den 25. oktober og 2. samtaler fredag den 27. oktober.

Send ansøgning