Accept af cookies fra bm.dk

Bm.dk benytter cookies til flere formål – fx til at forbedre brugernes oplevelse af hjemmesiden.

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
Ansøgningsfrist 

Vil du være med til at udvikle og drive et nyt digitalt tilsyn med udbetaling af dagpenge og andre sociale ydelser? Har du kendskab til lovgivning om offentlige ydelser og den digitale verden?  Har du erfaring med projektledelse og lyst til at være faglig teamkoordinator? Så er du måske vores nye medarbejder i Kontoret for Tilsyn og Kontrol.  
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  
I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.  
 
Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og kan inspirere de politiske beslutninger og omsætningen til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.  
 
Du kan læse mere om os på www.star.dk  
 
Vær med til at stå i spidsen for digitaliseringen af tilsynet med dagpenge og sociale ydelser 
Du bliver en del af Kontoret for Tilsyn og Kontrol, som bl.a. fører tilsyn med om a-kasser, kommuner og Udbetaling Danmark administrerer og udbetaler ydelser efter lovgivningen. I takt med at områderne digitaliseres, udvikler og effektiviserer vi tilsynsindsatsen baseret på registersamkøringer og dataanalyser for at reducere risikoen for fejludbetalinger mest muligt. Tilsynsområdet er præget af stigende politisk opmærksomhed, og i udviklingen af nye tilsynsmetoder trækker vi både på udenlandske erfaringer og de seneste danske erfaringer med dataanalyser og robotics.  
 
Vi er knap 30 medarbejdere i Kontoret for Tilsyn og Kontrol, og du kommer til at fungere som faglig koordinator for det team, der særligt arbejder med registerbaserede tilsynsinitiativer. Her og nu vil du sammen med kollegerne blive ansvarlig for det fortsatte arbejde med udviklingen og implementeringen af et ambitiøst digitaliseret tilsyn med a-kassernes udbetalinger af dagpenge og udviklingen af et moderniseret rådighedstilsyn i a-kasser og kommuner.  
 
Du får en central rolle i kontoret med de igangværende reform- og moderniseringsinitiativer, og vi arbejder i en tæt dialog med vores interessenter (a-kasser, kommuner og Udbetaling Danmark) om udvikling og implementering af nye tilsynsinitiativer og metoder.  
 
Du vil bl.a. komme til at arbejde med:  
  • Fortsat udrulning af en ny tilsynsmodel for kontrol og tilsyn med indkomstoverførsler.  
  • Udvikling og tilrettelæggelse af registersamkøringer, dataanalyser og digital udveksling af oplysninger om kontrolresultater – i første omgang i forbindelse med implementeringen af dagpengereformen.  
  • Generel strategiudvikling på tilsynsområdet og udvikling og implementering af nye tilsynsinitiativer.
  • Policy-arbejde og ministerbetjening vedrørende digitalisering af ydelser og tilsynsindsatser herunder moderniseringsinitiativerne i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.      
  • Et vidt forgrenet samarbejde med a-kasser, kommuner, IT-leverandører, Digitaliseringsstyrelsen og udbetaling Danmark omkring strategiudvikling og modernisering af tilsynsindsatsen.  

Arbejdet foregår i et meget tæt samarbejde mellem styrelsens øvrige kontorer – særligt styrelsens kontor for Viden og Analyse, Ydelseskontorerne og Digitaliseringskontoret.  

Bliv vores nye kollega  
Vi forestiller os, at du:  
  • er cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende  
  • er fortrolig med projektledelse, og kan lide at stå i spidsen for projekter både internt i organisationen og med eksterne parter  
  • har kendskab til regeringens visioner om digitaliseringsklar lovgivning  
  • har et højt fagligt niveau og er analytisk stærk  
  • gerne har kendskab til lovgivning om offentlige ydelser og den digitale verden  
  • har evnen til både at bevare overblikket og grave dig ned i detaljerne  
  • er talstærk og har gode formidlings- og samarbejdsevner  
  • har interesse i at få reformer og nye tilsynsinitiativer på beskæftigelsesområdet til at blive en succes i praksis  
  • har et godt humør og et stort engagement i din arbejdsplads og kolleger.  
 
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. januar 2018.  
 
Du bliver ansat som chefkonsulent i henhold til overenskomsten for akademikere i staten.  
 
Dit daglige arbejdssted er Njalsgade 72A, 2300 København S.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Søren Tingskov tlf.nr. 7221 7700 (mail: sti@star.dk ).  
 
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5012.  
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest søndag den 19. november 2017.  
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 47 og 48.  
 

Send ansøgning