Accept af cookies fra bm.dk

Bm.dk benytter cookies til flere formål – fx til at forbedre brugernes oplevelse af hjemmesiden.

Arbejdstilsynet
Ansøgningsfrist 

Vil du være med til at styrke og udvikle den interne økonomi- og ressourcestyring i Arbejdstilsynet? Er du en kompetent og udviklingsorienteret medarbejder med en høj faglig profil? Og har du erfaring med at optimere organisationen og øge kvaliteten i opgaveløsningen? Så er stillingen i Arbejdstilsynets kontor for Økonomi og Styring måske noget for dig.  
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.  
 
Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.  
 
Du kan læse mere om os på www.at.dk.   
 
Udvikling og optimering af den interne økonomi- og ressourcestyring  
Du bliver en del af vores kontor for Økonomi og Styring, der har til formål at sikre, at direktionen har det bedste beslutningsgrundlag i forhold til den overordnede strategiske ledelse af Arbejdstilsynet, herunder den overordnede økonomi-, aktivitets- og resultatstyring.  
 
Du skal arbejde med at styrke og udvikle vores interne økonomi- og ressourcestyring. Formålet er at øge kvaliteten i opgaveløsningen samt at understøtte, optimere og effektivisere den løbende ressourceindsats.  
 
Stillingen indebærer, at du sammen med de øvrige medarbejdere på økonomiområdet skal løse opgaver inden for:  
  • finanslovsarbejde, udgiftsopfølgning, årsrapport samt øvrige bevillingsopgaver  
  • økonomistyring af vores egen driftsøkonomi, herunder budget, opfølgning, ledelsesinformation mv.  
  • aktivitets- og ressourcestyring, herunder særligt styringen af vores tilsynsvirksomhed  
  • økonomistyring på gebyrområder, tilskudsordninger, reservationsbevillinger mv.  
  • udvikling af interne processer og forretningsgange i forhold til økonomistyringen.  
 
Du får et tæt samarbejde med eksterne parter, herunder departementet, Statens Administration og Rigsrevisionen samt internt med fx tilsynscentre og faglige kontorer.  
 
Dine konkrete arbejdsområder og opgaver sammensætter vi på baggrund af din faglige profil og dine kompetencer.  
 
Bliv vores nye kollega  
Vi forestiller os, at du:  
  • er cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.merc. eller lignende  
  • interesserer dig for og har erfaring med statslige budget-, bevillings- og regnskabsopgaver  
  • har et højt fagligt niveau og en stærk analytisk sans  
  • har stærke kompetencer inden for analyser af data, herunder produktions- og økonomiske data  
  • har gode og veludviklede samarbejdsevner og højt engagement  
  • har kendskab til økonomistyringssystemer, herunder Statens Budgetsystem, Navision, LDV, mv.  
  • formidler økonomiske budskaber på en let tilgængelig måde både i notater, på møder, mv.  
  • er god til at kommunikere komplekse økonomiske og styringsmæssige forhold ud i organisationen.  
 
Det er en fordel men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til økonomi- og ressourcestyring i staten samt kendskab til arbejdsmiljøområdet og arbejdsskadeområdet.  
 
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. marts 2018.  
 
Alt afhængig af dine kompetencer og tidligere erfaring vil ansættelse kunne ske som special- eller chefkonsulent efter overenskomsten for akademikere i staten.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Claus Skovhøj Olsen på tlf.nr. 7220 8507 eller på mail cso@at.dk.  
 
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Michelle Mønster Petersen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5279.  
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Send din ansøgning elektronisk via linket. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest fredag den 19. januar 2018 kl. 12.00.  
 
Vi forventer, at afholde i uge 4.  
 

Send ansøgning