Spring over hovedmenu

Ledige stillinger i Beskæftigelsesministeriet

Her finder du vores ledige stillinger. Ansøgningsprocessen foregår altid via vores elektroniske rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes efter seks måneder.

Vær med til at styrke arbejdsmarkedet gennem digitale løsninger

Interesserer du dig for, hvordan man kan påvirke udviklingen i den offentlige sektor gennem digitalisering? Vil du gerne blive klogere på data som fremtidens råstof? Så har vi et spændende job til dig i Beskæftigelsesministeriets departement.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner og får mærkbare konsekvenser for tusindvis af mennesker.

Du kan læse mere om os på www.bm.dk.  

Vær med til at fastholde Beskæftigelsesministeriet i førerfeltet på digitaliseringsområdet
Beskæftigelsesministeriet arbejder målrettet med at bruge data og digitale muligheder på beskæftigelsesområdet og med at stille data til rådighed for omverdenen. I ministeriet tager vi udgangspunkt i både borgernes og virksomhedernes situation, når vi arbejder med digitalisering. Og vi ser også på mulighederne for at automatisere og løse vore opgaver smartere.

I kontoret for Digitalisering og Kommunikation i departementet arbejder vi med at fastholde digitaliseringsudviklingen på den store klinge. Det gør vi ved at sikre, at der er styr på de langsigtede digitale målsætninger, på økonomien og på informationssikkerheden og persondatabeskyttelsen.

Da en af vores dygtige medarbejdere har fået job i vores ledelsessekretariat, søger vi nu en ny kollega til vores stærke digitaliseringsteam. Dine opgaver vil afhænge af din profil, men det kan fx være inden for følgende områder:

  • Data- og digitaliseringsstrategier
  • Leverandørstyring, herunder kontakten til Statens It
  • Digitaliseringsøkonomi.

Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:

  • har en samfundsvidenskabelig uddannelse som (fx cand.scient.pol., cand.scient.adm.) eller anden relevant baggrund fra fx IT-Universitetet eller en anden højere læreanstalt
  • har interesse for data og digitalisering i den offentlige sektor
  • er kvalitetsbevidst og arbejder struktureret
  • er engageret, effektiv og initiativrig
  • har gode samarbejdsevner
  • formidler budskaber på en let tilgængelig måde både i notater, på møder, mv.

Måske har du erfaring fra arbejde med digitalisering – måske er du helt nyuddannet.

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er vi med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter hurtigst muligt og senest 1. oktober 2019.

Du ansættes som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Øhrberg på telefon 7220 5022 eller moh@bm.dk i uge 26, 32 og 33 eller chefkonsulent Carsten Richter Jensen på telefon 7220 5165 eller crj@bm.dk i uge 26, 27, 32 og 33.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Andras Kjartansson Thomassen i Koncern HR på tlf.nr. 7220 5139 i uge 26-28 og 32 og 33.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest onsdag den 14. august 2019.

Vi forventer at afholde samtaler den 21. og 22. august 2019 og forventer at indkalde til samtaler den 19. august 2019.

 

Send ansøgning