Spring over hovedmenu

Ledige stillinger i Beskæftigelsesministeriet

Her finder du vores ledige stillinger. Ansøgningsprocessen foregår altid via vores elektroniske rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes efter seks måneder.

Akademiker med interesse for arbejdsmarkedspolitik og tilsyn med kommuner

Vil du være med til at udvikle et moderne og digitalt tilsyn med kommuners administration og udbetaling af sociale ydelser? Og interesserer du dig for politikudvikling og lovgivning på tilsynsområdet? Så har vi en spændende stilling i kommuneteamet i kontoret for Tilsyn og Kontrol.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere, de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.

Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt, hvad vi beskæftiger os med, kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på én gang skal både forankre og inspirere de politiske beslutninger. For vi er meget bevidste om, at beslutningerne skal kunne omsættes til administrerbare regler, der har betydning for millioner af mennesker.

Du kan læse mere om os på www.star.dk

Vær med til at udvikle tilsynet med kommuner
Du bliver en del af kontoret for Tilsyn og Kontrol (TOK), hvor vi er omkring 20 ansatte, der arbejder med et område, som har stor politisk opmærksomhed. Vi fører bl.a. tilsyn med administrationen og udbetalingen af sociale ydelser. Vi udvikler og effektiviserer tilsynsindsatsen i takt med at ydelserne digitaliseres, og vi medvirker i en lang række særlige tilsynsindsatser.  Hvert år står vi desuden i spidsen for to gennemgribende fokusrevisioner af ordninger på Beskæftigelsesministeriets område.

I øjeblikket arbejder vi med en række større projekter, som du kan komme til at deltage i. Vi har store ambitioner om fortsat at modernisere og digitalisere tilsynsindsatsen, og vi er bl.a. ved at udvikle en ny model for kommunal revision, at modernisere rådighedstilsynet for kommuner samt udvikle og implementere et skærpet tilsyn med kommunernes performance. Vi arbejder i tæt dialog med kolleger i resten af styrelsen, departementet og vores interessenter.

Som medarbejder i kommuneteamet kommer du særligt til at arbejde med:

  • De kommunale revisionsberetninger, herunder moderniseringen på området
  • Videreudvikling af rådighedstilsynet for kommuner
  • Fokusrevisioner af ordninger på Beskæftigelsesministeriets område
  • Samarbejde med Udbetaling Danmark på tilsyns- og kontrolområdet
  • Implementering af politiske beslutninger på tilsyns- og kontrolområdet
  • Ministerbetjening inkl. bidrag til politiske beslutningsoplæg

Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:

  • Er cand.jur., cand. polit. eller lignende
  • Er analytisk stærk og fagligt velfunderet
  • Er god til at formidle komplekse problemstillinger enkelt og klart
  • Kan arbejde selvstændigt og er initiativrig
  • Har vilje og evne til at nå resultater på et højt niveau
  • Gerne har kendskab til lovgivning om offentlige ydelser og den digitale verden  
  • Er en udpræget holdspiller, der kan lide at samarbejde med både kollegaer og eksterne parter

Det vil være en fordel, hvis du har nogle års relevant erhvervserfaring, men dygtige nyuddannede med relevant erfaring kan også komme i betragtning.

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter hurtigst muligt.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

Dit daglige arbejdssted er Njalsgade 72A, 2300 København S. 

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte teamchef Nicolas Johansen på tlf. 7221 7724.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Andras Kjartansson Thomassen i Beskæftigelsesministeriets Koncern HR på tlf.nr. 7220 5139.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag den 21. oktober 2019.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.

Send ansøgning