Spring over hovedmenu

Ledige stillinger i Beskæftigelsesministeriet

Her finder du vores ledige stillinger. Ansøgningsprocessen foregår altid via vores elektroniske rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes efter seks måneder.

Deltidsstilling som juridisk sekretær til Arbejdsretten

Har du erfaring med retsarbejde og udarbejdelse af skriftlige afgørelser? Er du grundig og detaljeorienteret? Så er det måske dig, vi søger til Arbejdsmarkedets Hus.

 

Arbejdsmarkedets Hus er rammen om Arbejdsretten og Forligsinstitutionen

Arbejdsmarkedets Hus danner rammen om Arbejdsretten og Forligsinstitutionen og andre fagretlige institutioner. Arbejdsretten er en statslig specialdomstol uden for det almindelige domstolssystem, hvis afgørelser træffes af højesteretsdommere og en landsdommer, mens Forligsinstitutionen tager sig af mægling mellem arbejdsmarkedets parter i forbindelse med overenskomstforhandlinger.

Du kan læse mere om os på www.arbejdsretten.dk og www.forligsinstitutionen.dk

Bliv en del af en arbejdsplads tæt på arbejdsmarkedets parter  

Juridiske sekretærer bistår Arbejdsrettens og Tjenestemandsrettens dommere før, under og efter sagerne har været hovedforhandlet. Bistanden består bl.a. i juridisk informationssøgning, protokollering af forklaringer og udarbejdelse af udkast til domme og retsbøger.

Du vil blive del af en gruppe på 5 juridiske sekretærer, som på skift deltager i alle retsmøder, hvor der skal træffes afgørelse. Arbejdsmængden afhænger af antallet af sager. Retsmøder begynder som udgangspunkt inden for almindelig arbejdstid, f.eks. kl. 10 eller 14.30, og kan i nogle tilfælde fortsætte til ud på aftenen. Som juridisk sekretær deltager du i hele retsmødet og den efterfølgende votering. Du må forvente, at der vil opstå situationer, hvor du skal kunne give møde med meget kort varsel.

Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

  • juridisk informationssøgning og sparring med dommerne før sagernes behandling
  • deltagelse i retsmøder med protokollering af parts- og vidneforklaringer
  • deltagelse i voteringer og udarbejdelse af voteringsprotokol
  • udarbejdelse af udkast til domme og retsbøger
  • udarbejdelse af referater til rettens hjemmeside
  • anonymisering af domme og retsbøger
  • praktisk bistand i forbindelse med afviklingen af retsmøderne.

Bliv vores nye kollega

Vi forestiller os, at du:

  • er cand.jur.
  • har erfaring med domstolsarbejde
  • kan indgå i et fortroligt samarbejde med rettens dommere
  • har mulighed for at deltage i retsmøder inden og uden for almindelig arbejdstid
  • har mulighed for med kort varsel at give møde til sager af hastende karakter
  • har erfaring med at skrive udkast til domme eller lignende skriftlige afgørelser
  • gerne har kendskab til arbejdsret
  • har særdeles gode skriftlige formuleringsevner
  • kan administrere at være tovholder på flere sager på samme tid.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen som juridisk sekretær er en fast deltidsstilling med varierende timer. Du skal være indstillet på, at der kan forekomme arbejde både inden og uden for almindelig arbejdstid.

Løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til akademikeroverenskomsten.

Vi vil gerne have, at du starter 1. oktober 2020.

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte juridisk sekretær René Bergfort på tlf.nr. 33 63 27 77.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Charlotte Warrer i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 20 42 89 31.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamensbevis senest søndag den 20. september 2020.

Send ansøgning