Spring over hovedmenu

Akademisk medarbejder til politikudvikling på pensionsområdet

Vil du gerne gøre en samfundsmæssig forskel på pensionsområdet? Vil du gerne politikudvikle og sekretariatsbetjene Beskæftigelsesministeren på pensionsområdet? Og synes du, at samspillet mellem politik og jura er spændende? Så er du måske vores nye kollega i kontoret for Tilsyn og Pension.

 

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse. 

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker. 

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

Bliv en del af et ambitiøst og dynamisk team, der er tæt på de politiske processer

Den offentlige sektor har gennem de seneste årtier udviklet og fornyet sig væsentligt. Nye måder at organisere sig på fx i selvejende institutioner og fonde er kommet til, og de har i stigende grad fået myndighedsansvaret for helt centrale dele af den borgernære administration. Udvikling har gjort behovet for klare ansvarsfordelinger og transparent governance stadig større.

Kontoret for Tilsyn og Pension (TP) varetager bl.a. Beskæftigelsesministeriets opgaver i relation til de selvejende institutioner og fonde i regi af ATP-koncernen og LD Fonde. Opgaverne består dels i at politikudvikle området, udvikle governance og tilsyn og dels i at varetage ministeriets konkrete tilsyn med bestyrelserne for de selvejende institutioner og fonde.

TP består af 8 medarbejdere, der har ansvaret for at understøtter ministeren på pensions- og seniorområdet. Senest har vi haft ansvaret for ministeriets arbejde med at udarbejde en ny ret til tidlig pension, som vi lige nu er ved at implementere. Derudover sekretariatsbetjener vi Kommission for tilbagetrækning og nedslidning i samarbejdet med Finansministeriet. Kommissionen skal i 1. kvartal 2022 skal komme med anbefalinger til fremtidens pensionssystem.

TP er et tværfagligt kontor, hvor vi koordinerer og udarbejder beslutningsgrundlag til Beskæftigelsesministeren, og varetager i samspil med departementets øvrige kontorer bl.a. lovarbejde, juridiske vurderinger, økonomiske analyser og konsekvensberegninger.

Som vores nye kollega vil du bl.a. få til opgave at:

  • varetage den strategiske udvikling af organisationsstruktur og governance i fonde og selvejende institutioner i regi af ATP-koncernen og LD Fonde.
  • udvikle og varetage ministeriets tilsyn med ATP-koncernen og LD Fonde.
  • opbygge gode og klare interne og eksterne samarbejdsrelationer.
  • sekretariatsbetjene vores minister bl.a. i relation folketingsarbejde og politikudvikling, herunder foretage juridiske vurderinger og varetage lovarbejde.

 

Bliv vores nye kollega 

Vi forestiller os, at du er generalist med interesse for juridisk arbejde. Du kan enten være nyuddannet eller have nogle års erfaring fra den offentlige forvaltning. Det vigtigste er, at du har interessen for vores arbejdsområder og gåpåmod til at skabe resultater. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er cand.jur., cand.scient.pol. eller tilsvarende.
  • er analytisk tænkende og har en høj grad af selvstændighed i din opgaveløsning.
  • har stærke kommunikative evner og kan formidle problemstillinger kort og let forståeligt.
  • kan holde mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket i et til tider højt arbejdstempo.

 

Vi finder løsninger sammen 

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.


Løn- og ansættelsesvilkår 

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest 1. oktober 2021.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Kontorchef Lasse Bank på tlf.nr. 72205130.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 51622762.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest søndag d. 15. august 2021.

 

Send ansøgning