Spring over hovedmenu

Akademiker til indkøbs- og udbudsfunktion

Kan du lide projektledelse, og vil du arbejde med udbud og indkøb. Tænker du kommercielt og har du lyst til at være med til at bringe Beskæftigelsesministeriet i front inden for strategisk indkøb og udbud? Så har vi en spændende stilling i Koncernstyring.

 

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

​I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse. 

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker. 

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

Vær med i front inden for udbud og indkøb i staten

I Koncernindkøb har vi ansvaret for, hvordan hele Beskæftigelsesministeriet anvender og håndterer indkøb og udbud af alt fra laboratorieudstyr, it og telefoni til diverse tjenesteydelser, forskningsopgaver og kurser. Samlet køber vi i ministeriet ind for en halv milliard kr. om året. Vi vil være i front og er i fuld gang med at udvikle udbuds- og indkøbsområdet. Vi styrker den strategiske front ved at skabe stærke ledelsesværktøjer, og vi forbedrer de konkrete indkøb gennem enkle digitale værktøjer.

Koncernindkøb består af tre medarbejdere og en studentermedhjælper, herunder en faglig leder. Du skal være med til at skabe rammen om koncernindkøbs aktiviteter, og i et tæt samspil med ministeriets styrelser skal du være med til at sikre, at vi køber økonomisk forsvarligt og effektivt ind i ministeriet.

Dine primære opgaver bliver at:

  • være projektleder i hele udbudsprocessen fra markedsafdækning, udarbejdelse af udbudsmaterialet, gennemførsel af selve udbudsprocessen, til implementering og kontraktstyring,
  • indgå indkøbsaftaler og proaktivt understøtte ministeriets indkøbsaktiviteter,
  • have dialog med markedet og der igennem opnå kommerciel indsigt,
  • rådgive medarbejdere i ministeriet om indkøb og udbud,
  • sekretariatsbetjene vores ministerium inden for indkøb og udbud,
  • udarbejde indkøbsanalyser for at sikre strategiske og effektive indkøb og
  • føre tilsyn på området i hele ministeriet.
     

Bliv vores nye kollega 

Vi forestiller os, at du:

  • har en akademisk uddannelse som cand.merc.jur., cand.jur., cand.scient.pol. eller lignende,
  • har lyst til/erfaring med at arbejde med udbud og indkøb i offentlig regi,
  • har lyst til/erfaring med at arbejde med interne og eksterne forhandlinger i forbindelse med udbud og enkeltstående indkøb,
  • vil lære eller allerede kan din udbudsret,
  • har en kommerciel indstilling og lyst til/erfaring med at have markedsdialog,
  • har lyst til sekretariatsbetjening og er god til at samarbejde og skabe relationer,
  • er analytisk stærk og kan tænke strategisk og
  • er god til at formidle komplekst materiale kort og let forståeligt.
     

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår 

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. oktober 2021 eller tidligere.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.
 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte faglig leder for Koncernindkøb Heidi Laanstra på tlf. 2032 5644 eller mail hlaa@bm.dk eller kontorchef Stine Sørensen på tlf.nr. 2089 9942 eller mail ssl@bm.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Ask Blicher i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf. 2963 1726.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag den 16. august 2021.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 33-34.

Send ansøgning