Spring over hovedmenu

Kontorchef til Center for Arbejdsliv i Beskæftigelsesministeriet

Har du ledelseserfaring og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Vil du gerne være med til at fremme et velfungerende arbejdsmarked? Har du politisk flair, og har du erfaring med at agere på et område med stor politisk bevågenhed? Så har vi en spændende stilling som kontorchef i Center for Arbejdsliv.  

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  

I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner og får mærkbare konsekvenser for tusindvis af mennesker.  

Du kan læse mere om os på www.bm.dk.     

Ledelse af talentfulde medarbejdere  

Du bliver kontorchef i Center for Arbejdsliv, hvor vi arbejder med alt, hvad der rører sig på det danske arbejdsmarked. Det handler blandt andet om arbejdsmiljø, arbejdsret og arbejdsskader – men vi arbejder også med social dumping, ligestilling, barsel og meget mere. Områder som har stor betydning for danskernes liv og trivsel.

Vi forestår udvikling, udarbejdelse og kommunikation af større politiske reformer og politikudspil, ligesom vi har ansvaret for at styre, koordinere og kvalitetssikre ministersagerne på området. Vi løser opgaverne i et tæt samarbejde med ministeriets styrelser og de øvrige centre i departementet, ligesom vi har en tæt dialog med arbejdsmarkedets parter.

Du bliver en del af et ledelsesteam bestående af to kontorchefer og afdelingschefen for centret. Du refererer til afdelingschefen. Den daglige ledelse af fagområderne i centret er fordelt på de to kontorchefer, og du får særligt ansvar for de opgaver som knytter sig til arbejdsmiljø og arbejdsskader.  

Dine vigtigste opgaver bliver, at:

  • varetage det daglige ledelses- og personaleansvar for 12 fagligt ambitiøse og dygtige medarbejdere
  • skabe rammerne for et stærkt fagligt miljø, hvor politik og viden går hånd i hånd
  • omsætte idéer og politiske visioner til konkret handling og fagligt solide beslutningsgrundlag
  • være faglig sparringspartner for dine medarbejdere og sikre høj kvalitet i opgaveløsningen
  • omsætte overordnede strategiske mål til konkrete indsatser og resultater
  • medvirke til at fastholde og udvikle gode samarbejdsrelationer med vores interessenter og målgrupper.

Bliv vores nye kollega  

Vi forestiller os, at du:  

  • har ledelseserfaring – gerne fra en politisk ledet organisation
  • kan skabe resultater gennem en anerkendende, motiverende og delegerende ledelsesstil
  • er ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret 
  • har politisk tæft og kan agere på et område med stor politisk bevågenhed 
  • kan planlægge, koordinere og styre en stor variation af opgaver 
  • kan operationalisere og eksekvere strategiske beslutninger 
  • har stærke kommunikative kompetencer og analytisk sans  
  • er god til at samarbejde på tværs – såvel internt i ministeriet som med eksterne samarbejdspartnere
  • er cand.scient.pol., cand.jur. eller lignende - gerne suppleret med en lederuddannelse.  

Det er en fordel, hvis du har kendskab til beskæftigelsesområdet, men det er ikke et krav.  

Vi finder løsninger sammen 

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår 

Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. november 2021. 

Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen, vil ansættelse kunne ske som tjenestemand.  

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte afdelingschef Vibe Westh på tlf.nr. 4098 4915. 

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-chef Rikke Perlman i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5174. 

Der vil indgå test i ansættelsesforløbet.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. 

Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen. 

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest onsdag den 22. september 2021.

Vi forventer at holde 1. samtaler fredag den 24. september. 

Send ansøgning