Spring over hovedmenu

Akademiker til politikudvikling på pensionsområdet

Vil du gerne gøre en samfundsmæssig forskel på området for pension og tilbagetrækning? Vil du gerne politikudvikle og sekretariatsbetjene vores minister på området for pension og tilbagetrækning? Og trives du i et fagligt stærkt miljø, med ofte korte deadlines, og frie rammer og muligheder for at udfolde sig? Så er du måske vores nye kollega i kontoret for Tilsyn og Pension.

 

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse. 

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker. 

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

Bliv en del af et ambitiøst og dynamisk team, der er tæt på de politiske processer

Kontoret for Tilsyn og Pension (TP) er et tværfagligt kontor, hvor vi koordinerer og udarbejder beslutningsgrundlag til beskæftigelsesministeren. I samspil med departementets øvrige kontorer og ministeriets styrelser på området, varetager kontoret bl.a. beslutningsoplæg til politikudvikling, lovarbejde, juridiske vurderinger og økonomiske analyser.

TP består af 8 medarbejdere, der har ansvaret for at understøtter ministeren på pensions- og tilbagetrækningsområdet. Senest har vi haft ansvaret for ministeriets arbejde med at udarbejde en ny ret til tidlig pension, som vi lige nu er ved at implementere. Derudover sekretariatsbetjener vi Kommission for tilbagetrækning og nedslidning i samarbejdet med Finansministeriet. Kommissionen skal i 1. kvartal 2022 komme med anbefalinger til fremtidens pensionssystem.

TP varetager ligeledes Beskæftigelsesministeriets opgaver i relation til de selvejende institutioner og fonde i regi af ATP-koncernen og LD Fonde. Opgaverne består dels i at politikudvikle området, udvikle governance og tilsyn og dels i at varetage ministeriets konkrete tilsyn med bestyrelserne for de selvejende institutioner og fonde.

Som vores nye kollega vil du bl.a. få til opgave at:

  • varetage den strategiske udvikling på områder som folkepension, tidlig pension og seniorpension.
  • udarbejde politiske beslutningsoplæg til ministeren og regeringen.
  • implementere og følge op på politiske initiativer.
  • opbygge gode og klare interne og eksterne samarbejdsrelationer.
  • betjene vores minister bl.a. i relation folketingsarbejde og politikudvikling.

 

Bliv vores nye kollega 

Vi forestiller os, at du er generalist med interesse for pensionsområdet. Du kan enten være nyuddannet eller have nogle års erfaring fra den offentlige forvaltning. Det vigtigste er, at du har interessen for vores arbejdsområder og gåpåmod til at skabe resultater. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.jur. eller lignende)
  • er analytisk tænkende og har en høj grad af selvstændighed i din opgaveløsning.
  • har stærke kommunikative evner og kan formidle problemstillinger kort og let forståeligt.
  • kan holde mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket i et til tider højt arbejdstempo.

 

Vi finder løsninger sammen 

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår 

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. januar 2022.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

Dit daglige arbejdssted er Holmens Kanal 20.

 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Lasse Bank på tlf.nr. 41194281.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 51622762.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest den 8. november 2021.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 46.

Send ansøgning