Spring over hovedmenu

Sekretær søges til Beskæftigelsesministeriets departement

Vil du være med til at understøtte Beskæftigelsesministeriets chefer og medarbejdere, der arbejder med arbejdsmiljø, analyse og det danske pensionssystem? Så er du måske vores nye kollega i Center for Arbejdsmiljø, Pension og Analyse (CAPA). 

 

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked 

​I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker.  

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

Bliv en del af et stærkt fagligt miljø, der arbejder i et politisk drevet miljø 

I Center for Arbejdsmiljø, Pension og Analyse (CAPA) understøtter vi Beskæftigelsesministeren på det arbejdsmiljøpolitiske område, pensions- og seniorområdet, samt ministeriets analysearbejde.

Som vores nye kollega vil dine arbejdsopgaver bl.a. være:

  • Sekretæropgaver i forhold til centrets afdelingschef og to kontorchefer
  • Administration af kontorbudgetter, regnskab og administration vedr. Beskæftigelsesministeriets forskningspulje mv.
  • Praktiske opgaver i forbindelse med introduktion, rekruttering mv. af nye medarbejdere (onboarding)
  • Administrative ad hoc opgaver

 

Bliv vores nye kollega    

Vi forestiller os, at du:

  • er god til at formulere dig, både skriftligt og mundtligt
  • er serviceminded, initiativrig, på forkant med tingene, fleksibel og har en god situationsfornemmelse
  • er en god holdspiller og mestrer både store og små opgaver med lige stor sans for service
  • er i stand til at bevare overblikket i pressede situationer
  • er systematisk, grundig og i besiddelse af en høj grad af selvstændighed.
  • har erfaring med administrative opgaver i centraladministrationen fra tidligere beskæftigelse.

Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring med superbruger-funktion og kendskab til F2 systemet.


Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.


Løn- og ansættelsesvilkår  

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. marts 2022.

Du bliver ansat som kontorfunktionær efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. 
 

Spørgsmål og ansøgning 

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Anders Terp Bekhøj på tlf.nr. 23374579.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 7252. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest torsdag den 27. januar 2022 kl. 12. 

 Vi vil afholde samtalerne løbende. 
 
 

Send ansøgning