Spring over hovedmenu

Chef i Arbejdsmarkedskontor Syd, der brænder for beskæftigelsesområdet

Er du en stærk beskæftigelsesfaglig profil med både strategiske og analytiske kompetencer? Kan du motivere og skabe resultater? Så er du måske den profil, som vi leder efter til stillingen som sekretariatschef i Arbejdsmarkedskontor Syd (AMK Syd).
 

Vi arbejder for et bæredygtigt arbejdsmarked 

I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.  

Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt, hvad vi beskæftiger os med, kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på én gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.  

Du kan læse mere om os på www.star.dk​

 

Udvikling og implementering af beskæftigelsesindsats 

AMK Syd understøtter kommunernes beskæftigelsesindsats gennem monitorering og opfølgning på beskæftigelsesindsatsen og gennem samarbejder med de syddanske jobcentre. I disse samarbejder bistår AMK Syd bl.a. med analytisk kapacitet, sparring med ledelse og nøglemedarbejdere, bistand til handleplaner og løbende opfølgning på den indsats, der igangsættes.   

Et andet centralt område retter sig mod virksomhedernes behov for at rekruttere og uddanne medarbejdere. AMK Syd hjælper virksomheder og branchesammenslutninger, der har behov for støtte til rekruttering af arbejdskraft på tværs af landet. Desuden koordinerer vi sammen med arbejdsmarkedets parter, virksomheder, jobcentre og uddannelsesinstitutioner opkvalificeringsindsatser, der hjælper ledige ud på arbejdsmarkedet og giver nye kvalifikationer til medarbejdere i virksomheder.

AMK Syd er også sekretariat for de regionale arbejdsmarkedsråd (RAR) i Sydjylland og på Fyn.

AMK Syd omfatter desuden 2 landsdækkende funktioner: Specialfunktionen for Job og Handicap samt Workindenmark

Vi forventer, at du som chef kan byde ind ind med følgende opgaver:

  • Sikring af den interne administrative styring
  • Udvikling og drift af databaserede produkter om arbejdsmarked, indsatser og resultater
  • Implementering af den nationale lovgivning sammen med kommunerne i Syddanmark
  • Udviklingsforløb for kommuner med udfordringer i fht resultater og indsatser
  • Løbende samarbejde med de regionale aktører om beskæftigelsesindsatsen i Syddanmark.

 

Bliv vores nye kollega    

Vi forestiller os, at du:

  • har høje faglige standarder
  • kan delegere ansvar samtidig med at du har blik for, hvornår sager kræver din opmærksomhed
  • kan motivere og sætte retning
  • har erfaring fra beskæftigelsesområdet
  • er analytisk skarp og velformuleret i skrift og tale
  • gerne deler ud af din viden og tager ved lære af andre
  • har relevant videregående uddannelse, og gerne dokumenteret ledelseserfaring
     

Vi finder løsninger sammen  

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.


Løn- og ansættelsesvilkår  

​Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. oktober 2022.

Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleansvar efter overenskomsten for akademikere i staten.

Dit daglige arbejdssted er Dannebrogsgade 3, 5000 Odense C.

 

Spørgsmål og ansøgning 

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Arbejdsmarkedsdirektør Peter Graversen på tlf.nr.  7222 3842.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR partner Bodil Neergaard 7220 5171.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest 10. august 2022 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde samtaler den 15. august 2022 og den 23. august 2022. Der indgår test i ansættelsesprocessen.
 


 

Send ansøgning