Spring over hovedmenu

NYHED / 04-04-2016

”Keep up the good work” kampagne fejrer virksomheder

Nu skal arbejdspladser, der rundt omkring i landet hjælper ledige ind på arbejdsmarkedet fejres. Det sker med kampagnen ”Keep up the good work”, der starter i dag.

Med kampagnen ”Keep up the good work”, der løber fra den 4.-15. april 2016, vil Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering i samarbejde med CABI sætte fokus på de virksomheder, der tager socialt ansvar og bidrager til at skabe plads til mennesker på kanten af arbejdsmarkedet.

Kampagnen søger også at give inspiration til, at endnu flere virksomheder tager socialt ansvar, bidrager til at nedbringe ledigheden, og er med til at sikre, at der er nok kvalificeret arbejdskraft i fremtiden.

Et led i kampagnen er Dansk Erhvervs og CABI’s debatmøde ”Alternative veje til rekruttering” i Børssalen den 8. april, hvor beskæftigelsesministeren Jørn Neergaard Larsen også deltager.

En række af Dansk Erhvervs medlemsvirksomheder deltager også, og flere af dem vil dele deres erfaringer med at samarbejde med jobcentrene om rekruttering af arbejdskraft og indslusning af udsatte ledige.

Kampagnen er en del af Public Employment Service (PES) fælles europæiske event ”European Employers’ Day”, der afholdes for første gang i 2016.