PRESSEMEDDELELSE / 01-06-2018

Beskæftigelsesministeren udpeger ny formand for Arbejdsmiljørådet

Ny formand for Arbejdsmiljørådet bliver Cristina Lage. Hun afløser Lisbeth Lollike.

Cristina Lage bliver ny formand for Arbejdsmiljørådet, der rådgiver beskæftigelsesministeren om arbejdsmiljøpolitiske spørgsmål.

Cristina Lage er desuden bestyrelsesformand for Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og afløser Lisbeth Lollike, tidligere direktør for Personalestyrelsen, som stopper efter seks år på posten.

- Jeg er glad for, at Cristina Lage har påtaget sig den vigtige opgave at stå i spidsen for Arbejdsmiljørådet. Jeg vil samtidig gerne sige tak til Lisbet Lollike for den store indsats, hun har ydet som formand de sidste seks år. Arbejdsmiljøindsatsen har høj prioritet for regeringen, og vi kommer til at diskutere det indgående til efteråret, hvor vi modtager anbefalingerne fra det ekspertudvalg, som det seneste år har kulegravet hele området.

Cristina Lage siger:

- I en tid, hvor vi lever og arbejder længere, er det afgørende med et sundt arbejdsmiljø, både fysisk og psykisk. Jeg ser frem til at arbejde for, at vi hele tiden har så god en viden på området som muligt og dermed kan give politikerne det bedst mulige grundlag at træffe beslutninger på.

Arbejdsmiljørådet består af repræsentanter fra arbejdsmarkedets parter.

Cristina Lage er 63 år og tidligere direktør for bl.a. Unipension. Udover formandsposten i Arbejdsmarkedets Erhvervssikring har hun en lang række bestyrelsesposter i dansk erhvervsliv. Hun tiltræder formandsposten den 22 august.