Spring over hovedmenu

Ledige stillinger i Beskæftigelsesministeriet

Her finder du vores ledige stillinger. Ansøgningsprocessen foregår altid via vores elektroniske rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes efter seks måneder.

Administrativ medarbejder med stort overblik

Har du lyst til at understøtte samarbejdet mellem arbejdsmarkedets parter omkring arbejdsmiljø? Har du forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation? Vil du være en del af en professionel og kvalificeret sekretariatsbetjening af Arbejdsmiljørådet? Så er du måske vores nye kollega. 
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked 
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. 
 
Vores forebyggende og rådgivende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. Du kan læse mere om os på www.at.dk.   
 
Vi udvikler rammerne for et sikkert og sundt arbejdsmiljø 
Arbejdsmiljørådet er det forum, hvor arbejdsmarkedets parter samarbejder om at udvikle rammerne for et sikkert og sundt arbejdsmiljø i Danmark. Rådet følger udviklingen på arbejdsmiljøområdet, rådgiver beskæftigelsesministeren samt udvikler policy og igangsætter initiativer på arbejdsmiljøområdet. 
 
Arbejdsmiljørådets sekretariat understøtter Arbejdsmiljørådet og formandens arbejde bl.a. ved at forberede møder i rådet og rådets udvalg, levere udredninger og oplæg, udarbejde forslag til udviklingsprojekter og følge dem til dørs, kommunikere rådets holdninger og beslutninger samt gennemføre seminarer og konferencer. 
 
Du bliver del af et engageret team, som består af fem medarbejdere og en sekretariatschef. Arbejdsmiljørådet og sekretariatet har til huse i Arbejdstilsynet, og sekretariatet refererer til Arbejdsmiljørådets formand i relation til opgavevaretagelsen og til Arbejdstilsynets direktør i relation til personale og økonomi. Du kan læse mere om Arbejdsmiljørådet og rådets arbejde på www.amr.dk
 
I dit arbejde vil du blandt andet: 
  • agere primær indgang for henvendelser til Arbejdsmiljørådets sekretariat, herunder besvare henvendelser til sekretariatet
  • være tovholder i forhold til afvikling af møder i Arbejdsmiljørådet og rådets forretningsudvalg, herunder kvalitetssikre og udsende dagsorden, mødematerialer og referater 
  • være tovholder for løbende korrespondancer med Arbejdsmiljørådets medlemmer, Arbejdstilsynet og Beskæftigelsesministeriets departement ved bl.a. høringer, orienteringer og udpegninger mv. 
  • varetage opgaver i relation til økonomi, herunder fakturering og regnskab samt administration af tilskudsmidler
  • opdatere Arbejdsmiljørådets hjemmeside og extranet, herunder være tovholder på Arbejdsmiljørådets nyhedsbreve 

Vi er en lille, uformel arbejdsplads, og vi lægger stor vægt på tværfaglig sparring, videndeling og godt samarbejde. 

Bliv vores nye kollega 
Vi forestiller os, at du:  
  • har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse – samt erfaring fra en lignende funktion  
  • er rutineret IT-bruger med erfaring i brug af diverse IT-baserede støttesystemer 
  • har kendskab til regnskabssystemet Navision, som du kommer til at bruge ved regnskab og tilskudsadministration 
  • kan bidrage til den videre udvikling af Arbejdsmiljørådets hjemmeside 
  • har stærke kommunikative kompetencer og kan skrive korrekt og letforståeligt, herunder tekst til hjemmeside, mails til medlemmer i Arbejdsmiljørådet samt bistå med korrekturlæsning 
  • har øje for at optimere sagsgange og bidrage til en effektiv opgaveløsning 
  • er systematisk, serviceorienteret og kan levere resultater af høj kvalitet 
  • har et positivt sind og har lyst til at bidrage til det sociale liv i sekretariatet. 
 
Herudover er det vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt, bevare overblikket i pressede situationer og være fleksibel i opgaveløsningen. Vi har brede samarbejdsflader, og du skal derfor være udadvendt og god til at samarbejde både internt og eksternt.  
 
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. 
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. marts 2019. 
 
Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marianne Ho på tlf.nr. 7220 8582. 
 
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Andras Kjartansson Thomassen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5139. 
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. 
 
Send din ansøgning elektronisk. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest 21. januar 2019 kl. 12.00. 
Send ansøgning