Spring over hovedmenu

Ledige stillinger i Beskæftigelsesministeriet

Her finder du vores ledige stillinger. Ansøgningsprocessen foregår altid via vores elektroniske rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes efter seks måneder.

Projektleder til Beskæftigelsesministeriets departement

Trives du som projektleder? Kan du holde snor i eksterne leverandører og styre drift og udvikling af hjemmesider og intranet? Så har vi et spændende job til dig i departementets koncerncenter.  
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  
I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  
 
Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker.  
 
Du kan læse mere om os på www.bm.dk.
 
Koncernfælles løsninger skaber værdi  
I departementets koncerncenter betjener vi departementschefen i den administrative ledelse og styring af ministeriet. Vi har dagligt et tæt samarbejde med styrelserne, så vi sammen finder de bedste løsninger. Vi går forrest og er nytænkende på vores område.  
 
Da vores nuværende medarbejder har fået nyt job, er vi på udkig efter en ny kollega. Du vil få ansvaret for at sikre drift og udvikling af ministerområdets koncernfælles hjemmesideløsning, vores fælles intranet og andre fælles it-løsninger fx statistik- og video-løsninger. Du får ansvaret for kontakten til leverandører og til Statens It, som drifter intranettet og hjemmesiderne.  
 
I det daglige sørger du for at tage hånd om vores it-løsninger, udarbejde beslutningsoplæg og prioritere den løbende videreudvikling. Det sker i tæt samarbejde med kolleger på tværs af koncernen, og du sidder også for bordenden af vores driftsgruppe, hvor alle enheder i ministeriet er repræsenteret.  
 
Vi har planer om at søsætte et helt nyt intranet med projektstart i 2019. Den proces kommer du til at stå i spidsen for.  
 
Bliv vores nye kollega  
Vi forestiller os, at du:  
  • har erfaring med eller lyst til projektledelse og vil trives med at bygge bro mellem brugerne af vores løsninger og vores leverandører, herunder Statens It, der hjælper med den tekniske del  
  • er struktureret, analytisk og i stand til at skabe overblik  
  • har god forståelse for arbejds- og beslutningsgange i en politisk styret organisation  
  • arbejder systematisk og har sans for detaljen  
  • har flair for at formulere og formidle problemstillinger i et forståeligt sprog – både mundtligt og skriftligt.  
  • har interesse for at arbejde med styring af leverandører og drift på web-området  
  • trives med at arbejde selvstændigt og levere målbare resultater.  
Det er en fordel, men ikke et krav, at du har kendskab til SharePoint og Umbraco.  
 
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter hurtigst muligt og senest den 1. maj 2019  
Der kan være flere veje til stillingen. Hvis du har en akademisk uddannelse, bliver du ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten – ellers bliver du ansat efter gældende overenskomst betinget af din uddannelse og erfaring.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Øhrberg på telefon 7220 5022 eller mail moh@bm.dk (ikke i uge 7) eller it-generalist Jacob Mulvad på telefon 7220 5025 eller jmk@bm.dk.  
 
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på telefon 7220 5272.  
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag den 4. marts 2019 kl. 12.00.  
Send ansøgning