Spring over hovedmenu

Ledige stillinger i Beskæftigelsesministeriet

Her finder du vores ledige stillinger. Ansøgningsprocessen foregår altid via vores elektroniske rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes efter seks måneder.

Akademiske medarbejdere til budget-, regnskabs- og revisionsopgaver

Vil du være med til at sikre, at der løses budget-, regnskabs- og revisionsopgaver af høj kvalitet? Er du en kompetent og udviklingsorienteret akademisk medarbejder med en høj faglig profil? Og har du dokumenteret erfaring med at løse konkrete budget-, regnskabs- og revisionsudfordringer? Så er en stilling i kontoret for Økonomi og Styring måske noget for dig.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejderne, virksomheden og samfundet.

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.

Du kan læse mere om os på www.amid.dk.  

Vær med til at løse regnskabs- og revisionsopgaver
Du bliver en del af vores kontor for Økonomi og Styring, der har til formål at sikre, at direktionen har det bedste beslutningsgrundlag i forhold til den overordnede strategiske styring af Arbejdstilsynet, herunder den overordnede økonomi-, aktivitets- og resultatstyring.

Du skal arbejde med vores interne budget-, regnskabs- og revisionsopgaver. Formålet er at varetage og opti-mere økonomistyringen i Arbejdstilsynet.

Stillingen indebærer, at du sammen med de øvrige medarbejdere på økonomiområdet bl.a. skal løse følgende opgaver:

  • regnskabsopgaver og økonomistyring vedrørende Arbejdstilsynets driftsøkonomi – herunder budget, opfølgning, ledelsesinformation mv.
  • udvikling af interne processer og forretningsgange i forhold til økonomistyringen og regnskabsopgaverne i Arbejdstilsynet.
  • systemadministrative opgaver i de fællesstatslige økonomisystemer.
  • udvikling og vedligehold af årshjul for driftsøkonomien og andre planlægnings- og styringsopgaver.

Du får et tæt samarbejde med eksterne parter, herunder Beskæftigelsesministeriets departement, Statens Administration og Rigsrevisionen samt internt med fx Arbejdstilsynets tilsynscentre og faglige kontorer.

Dine konkrete arbejdsområder og opgaver sammensætter vi på baggrund af din faglige profil og dine kompetencer.

Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:

  • er cand.merc, cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol. eller har en anden samfundsvidenskabelig og økonomisk baggrund
  • interesserer dig for og har erfaring med statslige budget-, bevillings- og regnskabsopgaver
  • har et højt fagligt niveau og en stærk analytisk sans
  • er grundig og omhyggelig, så der er styr på tallene
  • har stærke kompetencer inden for analyser af data, herunder produktions- og økonomiske data
  • har gode og veludviklede samarbejdsevner og højt engagement
  • har kendskab til statens økonomistyringssystemer, herunder IndFak, RejsUd, Statens Budgetsystem, Navision, LDV, mv.
  • formidler økonomiske budskaber på en let tilgængelig måde både i notater, på møder, m.v.
  • er god til at kommunikere komplekse økonomiske forhold ud i organisationen.

Det er en fordel, men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til regnskabs- og revisionsopgaver i staten samt kendskab til arbejdsmiljøområdet og arbejdsskadeområdet.

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er fuldtidsstillinger. Vi vil gerne have, at du starter den 1. november 2019.

Alt afhængig af dine kompetencer og tidligere erfaring vil ansættelse kunne ske som konsulent efter over-enskomsten for akademikere i staten.

Dit daglige arbejdssted er Landskronagade 33, 2100 Københavns Ø.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Claus Skovhøj Olsen på tlf.nr. 7220 8507 eller på mail cso@at.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Andras Kjartansson Thomassen i Koncern HR på tlf.nr. 7220 5139.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning elektronisk. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest fredag den 20. september 2019 kl. 12.00.

 

Send ansøgning