Spring over hovedmenu

Kontorelever med interesse for offentlig administration og sagsbehandling

Interesserer du dig for samfundsforhold? Og vil du gerne være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads med fagligt dygtige og passionerede medarbejdere?
Så bliv kontorelev hos Beskæftigelsesministeriet. Her står vi klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid.


Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

​I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker.  

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

En god og spændende start på dit arbejdsliv

​Som elev i Beskæftigelsesministeriet får du en spændende og alsidig kontoruddannelse med faglige udfordringer og personlig udvikling. Du bliver enten ansat i Arbejdstilsynet, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering eller i vores departement. Vi ligger centralt i København i nærheden af metro eller togstation.

Du vil i løbet af din kontoruddannelse blive oplært i forskellige jobfunktioner, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i teams eller i tæt samarbejde med en kollega. Din arbejdsdag vil ofte være en blanding af nye udfordringer og daglige faste opgaver. Du vil blandt andet komme til at arbejde med administration, sagsbehandling, telefonbetjening, sagsoprettelse, journalisering og arkivering. Procesoptimeringer og digitale løsninger bliver også en del af din hverdag ligesom databeskyttelse og informationssikkerhed er områder, som du bliver fortrolig med i dit daglige arbejde.

Som en del af dit elevforløb har du mulighed for at komme i turnus i en af vores andre enheder. Du har medindflydelse på hvordan dit elevforløb sammensættes og du evaluerer løbende din individuelle praktikplan sammen med din elevansvarlige.

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

Bliv vores nye kollega

Vi forestiller os, at du:

  • er dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundligt,
  • har lyst, vilje og evne til at arbejde med IT-systemer, der er under løbende udvikling,
  • er omstillingsparat og har lyst til at arbejde i forskellige kontorer under dit elevforløb,
  • er positiv i din tilgang til andre mennesker og er god til at samarbejde,
  • er serviceminded og kvalitetsbevidst i dit arbejde,
  • er god til at bevare overblikket og kan prioritere din tid i en travl hverdag og
  • er ansvarsbevidst og har fokus på selv at gøre en indsats for at opnå resultater.

 

Uddannelsesmæssige krav

Du skal have bestået eller forvente at bestå:

  • EUX,
  • HHX,
  • HF, STX, HTX suppleret med et 5 ugers grundforløb eller
  • HG grundforløb/HGS med speciale i offentlig administration, som er udstedt før 1. august 2015.

Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start, skal du også have en realkompetencevurdering.
Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på www.uddannelsesnaevnet.dk

 

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Vi har 5 ledige stillinger som kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingerne er fuldtidsstillinger med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi vil gerne have at du starter den 1. september 2021.

Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer praktik hos os med ca. 15 ugers skoleophold inkl. en afsluttende fagprøve, fordelt over hele perioden.

Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. 

 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Beskæftigelsesministeriets rekrutteringsansvarlige Connie Christiansen på tlf. nr. 20460739 eller mail cch@bm.dk.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

Send din ansøgning, cv, evt. realkompetencevurdering og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk senest torsdag den 4. marts 2021.

Vi forventer, at gennemføre samtaler i uge 11.

Send ansøgning