Spring over hovedmenu

Digital kommunikationsmedarbejder til intranet- og webarbejde

Vil du være med til at udvikle og drive Arbejdstilsynets intranet og hjemmesider? Har du en baggrund inden for digital kommunikation – og kan du lide at arbejde i krydsfeltet mellem indhold og teknik? Så har du mulighed for at blive en del af Arbejdstilsynets kommunikationsenhed.

 

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. 

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. 

Du kan læse mere om os på www.at.dk

 

Fra backend til frontend

Du kommer til at indgå i Arbejdstilsynets kommunikations- og adfærdsenhed. Her er vi 21 medarbejdere, der har ansvaret for Arbejdstilsynets eksterne og interne kommunikation.

Du vil indgå i intranetteamet og i webteamet, og du refererer til Arbejdstilsynets kommunikationschef.

Du kommer til at arbejde med drift og udvikling af vores intranet og hjemmesider, både ift. opbygning af site og indhold. Derfor skal du have lyst til både at navigere som superbruger i backend og samtidig understøtte dine kollegaers arbejde med indhold til de to platforme, så indhold og de tekniske muligheder spiller godt sammen. Du skal ikke selv varetage egentlig teknisk udvikling.

En af dine opgaver vil være at lægge en strategi og struktur for et nyt intranet sammen med teamet og sikre inddragelse og support af de lokale redaktør. Du vil også skulle arbejde med at bygge indholdet op i tæt samarbejde med redaktørerne.

Ift. hjemmesiden skal du fx samarbejde med vores webredaktører om gode søgbare webtekster. Du vil også skulle være i dialog med vores faglige medarbejdere og redigere indhold, så det fungerer godt digitalt.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at: 

  • indgå i arbejdet med udvikling af intranettet som strategisk platform,
  • samarbejde med indholdsproducenter på intra og web om godt digitalt indhold,
  • give backendsupport til redaktører på begge platforme,
  • undervise lokale redaktører,
  • planlægge og afholde workshops og
  • indgå i arbejdet med drift og udvikling af intranet og hjemmeside.
     

Bliv vores nye kollega 

Vi forestiller os, at du: 

  • er forholdsvis nyuddannet, men har erfaring med web og/eller intranetarbejde,
  • har en vis erfaring med arbejdet med godt digitalt indhold: tekstopbygning, seo, ux, tagging, søgning, brugerinddragelse, statistik etc.,
  • kan arbejde med web-statistik,
  • har erfaring med CMS'er og forståelse for muligheder/begrænsninger i systemerne (vi bruger umbraco) og
  • er løsningsorienteret, pædagogisk og har lyst til at arbejde sammen med vores redaktører i forbindelse med indholdsarbejdet.

Har en relevant uddannelse inden for feltet – fx fra IT-universitetet, DJMX, KU (Kommunikation og IT), eller en af de øvrige uddannelser, der kombinerer kommunikation og digitale medier (kandidatgrad er ikke et krav).

 

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår 

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. februar 2022.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

Arbejdsstedet er Arbejdstilsynet, Landskronagade 33, 2100 København Ø. 

 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte webkonsulent Sanne Plichta på tlf.nr.: 7220 8824 eller mail spl@at.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Ask Blicher i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr.: 2963 1726. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. 

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest 12. december 2021

Vi forventer at afholde samtaler i uge 50 (16-17. december 2021). 
 
 

Send ansøgning