Spring over hovedmenu

Kommunikationsmedarbejder med sans for den gode historie og en skarp digital pen

Vil du være med til at sikre, at viden om arbejdsmiljø kommer ud og gør en forskel på arbejdspladserne? Og brænder du for at formidle svært stof på en let tilgængelig måde? Så har vi brug for dig i vores Ledelses- og Kommunikationssekretariat. 

NFA er - som en del af Beskæftigelsesministeriet - i rivende udvikling. Derfor har vi brug for en ny kollega i vores kommunikationsteam, der kan sætte NFA (endnu mere) på landkortet. 

 

Vi arbejder for et bæredygtigt arbejdsmarked 

​I Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø forsker vi i emner, der har betydning for arbejdsmiljø og arbejdsrelateret helbred nu og i fremtiden. Som en sektorforskningsinstitution inden for Beskæftigelsesministeriet er det også vores opgave at overvåge og evaluere udviklingen i arbejdsmiljøet samt at pege på nye risici. Vi uddanner nye forskere og formidler vores forskningsresultater i anerkendte tidsskrifter. Vi formidler den forskningsbaserede viden til arbejdspladser, myndigheder, arbejdsmarkedets parter og rådgivere på arbejdsmiljøområdet. Derved bidrager vi til at forbedre arbejdsmiljøet i Danmark.  

Du kan læse mere om os på www.nfa.dk  

 

Kan du omsætte tung viden til fængende indhold på sociale medier uden at gå på kompromis med fagligheden? 

Vi har høje ambitioner om at gøre en endnu større forskel for alle dem, der går på arbejde hver dag. For at nå i mål skal vi have sat vores viden og værktøjer i spil på den enkelte arbejdsplads. Vores mål er at hjælpe til at skabe et sikkert og sundt arbejdsmiljø. 

Vores ambition er at nå længere ud med vores nyheder, klare budskaber og gode råd og anbefalinger til de danske arbejdspladser. NFA's viden formidles blandt andet via nyheder, nyhedsbreve, pressemeddelelser og indhold på sociale medier samt vores hjemmeside. Derudover har vi fokus på at øge vores samarbejde og vidensdeling med relevante interessenter, herunder arbejdsmiljørepræsentanter og de faglige organisationer. En stor del af disse opgaver er forankret i Ledelses- og Kommunikationssekretariatet. Det er her, du vil indgå i en enhed sammen med vores øvrige kommunikationsmedarbejdere og webkoordinator. 

Meget af din arbejdsdag vil gå med at omsætte komplekse forskningsresultater, værktøjer m.v. til let tilgængelig viden/nyheder samt at planlægge og producere stærkt visuelt indhold på sociale medier, der er vedkommende og relevant for vores målgrupper. Du skal desuden overvåge medielandskabet og løbende koble NFA's forskning til aktuelle dagsordner.   

Herudover vil dine opgaver bl.a. omfatte, at:

  • udarbejde pressemeddelelser og lave indsalg til medierne om relevante forskningsresultater. 
  • segmentere indholdet til vores målgrupper.
  • arbejde med statistik på vores sociale medier og hjemmeside.
  • vedligeholde og opdatere indhold på vores hjemmeside.
  • fungere som sparringspartner for vores forskere i deres digitale formidling, 
  • løse enkle grafiske opgaver i fx Indesign, Photoshop eller lignende.
     

Bliv vores nye kollega    

Du skal være stærk på sociale medier, som bliver dit primære arbejdsområde. Vi forventer, at du:

  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og gerne et par års arbejdserfaring inden for kommunikation og særligt sociale medier
  • er nytænkende, kreativ og har lyst til at skabe indhold med forståelse for forskellige målgrupper og interessenter
  • har interesse for forskningsformidling og med journalistisk tæft kan omsætte tung viden til en let forståelig tekst, der fænger. Det gælder både tekst, grafik og video
  • har solid teknisk viden om LinkedIn, Facebook og Twitter og følger løbende med i platformenes udvikling
  • er selvstændig, opsøgende og kommer i mål med dine arbejdsopgaver
  • er initiativrig og har lyst til at sætte præg på dine egne arbejdsopgaver 
  • har gode samarbejdsevner og er imødekommende, positiv og servicemindet.
     

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.


Løn- og ansættelsesvilkår  

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter hurtigst muligt.

Du bliver ansat efter den relevante overenskomst i staten i henhold til din uddannelsesmæssige baggrund. 

 

Spørgsmål og ansøgning 

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte chef for Ledelses- og Kommunikationssekretariatet Alex Hooshiar på tlf.nr. 2013 7278.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5272.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest søndag den 21. august 2022.

Vi forventer at indkalde til samtaler løbende.
 

Send ansøgning