Spring over hovedmenu

Akademiker til politikudvikling og ministerbetjening

Vil du gerne gøre en samfundsmæssig forskel på et stort velfærdsområde? Vil du politikudvikle og sekretariatsbetjene beskæftigelsesministeren inden for et område i rivende udvikling og med stor politisk bevågenhed? Og trives du i et ambitiøst miljø med varierende opgaver og muligheden for at tænke nyt? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for Seniorpolitik, Pension og Tilsyn! 

 

Vi arbejder for et bæredygtigt arbejdsmarked 

​I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker.  

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

Bliv en del af et ambitiøst og dynamisk team, der er tæt på de politiske processer 

Kontor for Seniorpolitik, Pension og Tilsyn understøtter ministeren på pensions-, tilbagetræknings- og seniorområdet. Du vil derfor komme til at arbejde med et stort og vigtigt område inden for den danske velfærdsstat. Senest har vi bl.a. haft ansvaret for at bistå Kommissionen om tilbagetrækning og nedslidning i deres gennemsyn af pensionssystemet. Derudover har vi haft ansvaret for ministeriets arbejde med udvikling og implementering af en ny ret til tidlig pension ("Arne-pension"). Vi varetager ligeledes Beskæftigelsesministeriets opgaver i relation til de selvejende institutioner og fonde i regi af ATP-koncernen og LD Fonde. Opgaverne består i at politikudvikle området, understøtte sikker governance og tilsyn, samt varetage ministeriets konkrete tilsyn med bestyrelserne for de selvejende institutioner og fonde.
 
Vi er et tværfagligt kontor, hvor vi koordinerer og udarbejder beslutningsoplæg til beskæftigelsesministeren. I samspil med departementets øvrige kontorer og ministeriets styrelser varetager kontoret bl.a. policyudvikling, lovarbejde, juridiske vurderinger og økonomiske analyser.
 
Som vores nye kollega vil du bl.a. få til opgave at:

  • betjene beskæftigelsesministeren i relation til bl.a. folketingsarbejde og ved at udarbejde politiske beslutningsoplæg på et af de største velfærdsområder.
  • varetage den politiske udvikling af bl.a. pensions- og seniorområdet.
  • udvikle og varetage ministeriets tilsyn med ATP-koncernen og LD Fonde.
  • varetage den strategiske udvikling af styring og governance i fonde og selvejende institutioner i regi af ATP-koncernen og LD fonde.

Vi er 7 medarbejdere i kontoret, som er organiseret i mindre teams. Vi lægger vægt på at levere nye og ambitiøse løsninger af høj faglig kvalitet, hvor det er en værdi for os at spille hinanden gode på tværs af fagligheder. Som vores nye kollega bliver du tilknyttet konkrete projekter og udviklingsopgaver sammen med erfarne kollegaer. Du vil opleve en stejl læringskurve, hvor du allerede i starten af din ansættelse får et stort ansvar for egne opgaver og projekter.
 

Bliv vores nye kollega    

Vi forestiller os, at du er generalist med interesse for policyudvikling. Du kan enten være nyuddannet eller have nogle års erfaring. Det vigtigste er, at du har interessen for vores arbejdsområder, gåpåmod og ønske om at skabe resultater. 
 
Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har en relevant akademisk uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.jur., cand.polit., cand.oecon. eller lignende)
  • er analytisk tænkende og har en høj grad af selvstændighed i din opgaveløsning.
  • har stærke kommunikative evner og kan formidle problemstillinger kort og let forståeligt.
  • kan holde mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket i et til tider højt arbejdstempo.
     

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.


Løn- og ansættelsesvilkår  

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. oktober eller snarest muligt.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. 
 

Spørgsmål og ansøgning 

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Jannick Schou på tlf.nr. 2360 6541 eller chefkonsulent Andreas Lottrup på tlf.nr. 7220 5065.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Koncern HR på tlf.nr. 7220 5272.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk via linket senest søndag den 21. august 2022.

Vi forventer at holde samtaler ultimo uge 34.
 

Send ansøgning